Contact met Veilig Thuis
Veilig Thuis in mijn buurt
Overal in Nederland zijn Veilig Thuis organisaties. Wanneer u belt met het landelijke telefoonnummer 0800 – 2000 (gratis) wordt u gevraagd uw woonplaats in te spreken of de woonplaats van de persoon waarvoor u belt. Daarna wordt u direct doorverbonden met Veilig Thuis in uw regio. Noemt u bijvoorbeeld de plaatsnaam “Amstelveen”, dan wordt u doorverbonden met een van de medewerkers van Veilig Thuis Amsterdam-Amstelland.
Wat gebeurt er als u belt
Of u nu belt voor uzelf of een anders, als pleger of slachtoffer, voor advies of voor hulp, u krijg altijd een medewerker aan de lijn die goed naar uw verhaal luistert. Deze medewerker beantwoordt vragen en geeft advies. Ook kijkt de medewerker samen met u of er professionele hulp nodig is en welke hulp dan het beste is.
Vermoeden
Soms hebben mensen alleen een vermoeden van geweld of mishandeling. Dan overlegt de medewerker met de beller wat die zou kunnen doen om meer duidelijkheid te krijgen over de situatie. Vragen de omstandigheden om direct ingrijpen, dan onderneemt Veilig Thuis direct stappen.
Wilt u advies of heeft u hulp nodig voor een ander en/of uzelf?
Bel dan gratis het landelijke nummer van Veilig Thuis 0800-2000. Bel bij nood 112.
Bellen met Veilig Thuis voor doven, slechthorenden en mensen met een spraakgebrek
Wij maken bij Veilig Thuis Amsterdam-Amstelland gebruik van Telecontact Teletolk. Hierdoor kan ook naar Veilig Thuis gebeld worden in gebarentaal, via spraak of met tekst.
Hoe werkt het?
Een gebarentolk of tekstbemiddelaar vertaalt het gesprek van gebaren of tekst naar gesproken Nederlands en terug. Zo kan iemand die doof is of slechthorend zonder moeite en zonder extra kosten bellen met Veilig Thuis.
Bel direct met Veilig Thuis via Telecontact TeleTolk via deze link: https://mijn.tolkopafstand.nl/23063b000e2b89589d0d9f103dad4004